Jak učit a nezbláznit se z toho
Časová dotace: 8 hodin

"Humor je učitelova "superpower". A naučíme vás ho používat."
Seminář "Jak učit a nezbláznit se z toho" vybaví učitele nápady a přístupy, jak si zachovat radost z práce i v hektických dnech. Pomáhá najít rovnováhu mezi náročností učitelské profese a osobním naplněním. Prostřednictvím teoretických i praktických přístupů účastníkům pomáhá reflektovat vlastní učitelskou roli, nalézt rovnováhu mezi pracovním nasazením a osobním životem a osvojit si strategie efektivní výuky, které nezatěžují. V atmosféře sdílení a respektu se účastníci budou zabývat vlastními stresory, formami sebereflexe, možnostmi pedagogické minimalizace a rozvojem komunikace se žáky, rodiči i kolegy. Seminář inspiruje k tomu, aby učitelé našli vlastní styl výuky, uměli si stanovit hranice, využívali humor jako nástroj odlehčení a budovali profesní identitu založenou na hodnotách, které jsou jim blízké. Seminář vede účastníky k tomu, aby byli schopni nastavit si práci ve škole tak, aby byla smysluplná a zároveň i lidsky únosná.
- Zvýšení odolnosti vůči stresu: naučí se identifikovat vlastní stresory, osvojí si metody psychohygieny a copingové techniky.
- Získají praktické nástroje pro plánování a realizaci výuky s menším nasazením energie.
- Zlepšení komunikace: posílí asertivitu, empatii a schopnost reagovat v náročných situacích.
- Profesní sebereflexe a plánování dalšího vzdělávání.
- Zábavnější a lidský přístup k výuce: naučí se vnášet humor do každodenní práce bez zlehčování vážných témat.
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen všem pedagogickým pracovníkům, kteří hledají cesty, jak svou profesi vykonávat s větším klidem, efektivitou a dlouhodobou udržitelností. Ocení jej učitelé všech škol bez ohledu na délku praxe – od začínajících pedagogů, kteří se chtějí vyhnout syndromu vyhoření, až po zkušené kolegy, kteří touží obnovit svou motivaci a pracovní pohodu. Vhodný je také pro vedoucí pracovníky a metodiky, kteří podporují učitele ve svém týmu.
Program
- Psychologická odolnost učitele
- Efektivní pedagogické strategie
- Komunikace a emoční práce učitele (asertivní jazyk, emoční inteligence, konfliktní typy komunikace)
- Technologie ve výuce - pomocník nebo stresor?
- Práce s nespolupracujícími žáky a rodiči
- Budování respektujícího a bezpečného prostředí
- Humor jako zbraň proti stresu
- Význam relaxace
- Mini rituály, které pomáhají "přežít týden"