Kázeň dnes - výzva nebo příležitost?

Časová dotace: 8 hodin

"Kázeň není kontrola. Je to důvěra v pohybu."



Seminář "Kázeň dnes – výzva nebo příležitost" nabízí nový pohled na školní kázeň – nejen jako na problém, ale jako příležitost ke změně přístupu v pedagogické práci. Účastníci budou pracovat jako skupina, sdílet své zkušenosti, analyzovat situace z praxe a společně hledat funkční strategie, které podporují pozitivní klima ve třídě. Obsah je zaměřen na praktické nástroje, prevenci problémového chování a možnosti, jak aktivně zapojit žáky do tvorby pravidel. V rámci semináře si účastníci vyzkoušejí reakce na konkrétní modelové situace z výuky i metody pozitivního vedení žáků. Seminář je postaven na spolupráci, diskuzi, reflexi a inspiraci, a to s cílem podpořit pocit sounáležitosti, bezpečí a sdílené odpovědnosti jak u žáků, tak u učitelů.

Komu seminář doporučujeme?

Seminář je určen učitelům základních, středních a základních uměleckých škol, kteří hledají nové způsoby práce se třídou, chtějí rozvíjet své pedagogické dovednosti a zároveň posílit profesní jistotu i vztah k žákům.

Co vám seminář přinese?

  • Porozumění základní definici a významu kázně v současném době
  • Identifikaci největších výzev, které učitele trápí ve vztahu ke kázni ve třídě
  • Získání nového pohledu, jak lze vnímat kázeň
  • Seznámení s konkrétními nástroji a metodami
  • Prevenci problémového chování
  • Možnost reflektovat vlastní zkušenosti a sdílet je s kolegy
  • Inspiraci k dalším krokům

Cílová skupina:

  • ředitelé škol a školských zařízení
  • speciální pedagogové
  • asistenti pedagoga
  • učitelé ZUŠ a SUŠ
  • výchovní poradci
  • vychovatelé školských zařízení
  • učitelé 1.stupně ZŠ
  • učitelé 2.stupně ZŠ
  • učitel praktického vyučování
  • učitelé gymnázií
  • učitelé SOŠ a SOU
  • učitelé speciálních škol
  • učitel - metodik prevence

Program

  • Kontext a cíle semináře, definice kázně

  • Kázeň jako výzva – co učitele nejvíce trápí
  • Kázeň jako příležitost – změna přístupu
  • Praktické nástroje a metody pro práci s kázní
  • Prevence problémového chování a péče o klima třídy
  • Reflexe, shrnutí a další kroky
  • Diskuze