Kázeň dnes - výzva nebo příležitost?
Časová dotace: 8 hodin
"Kázeň není kontrola. Je to důvěra v pohybu."
Seminář "Kázeň dnes – výzva nebo příležitost" nabízí nový pohled na školní kázeň – nejen jako na problém, ale jako příležitost ke změně přístupu v pedagogické práci. Účastníci budou pracovat jako skupina, sdílet své zkušenosti, analyzovat situace z praxe a společně hledat funkční strategie, které podporují pozitivní klima ve třídě. Obsah je zaměřen na praktické nástroje, prevenci problémového chování a možnosti, jak aktivně zapojit žáky do tvorby pravidel. V rámci semináře si účastníci vyzkoušejí reakce na konkrétní modelové situace z výuky i metody pozitivního vedení žáků. Seminář je postaven na spolupráci, diskuzi, reflexi a inspiraci, a to s cílem podpořit pocit sounáležitosti, bezpečí a sdílené odpovědnosti jak u žáků, tak u učitelů.
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen učitelům základních, středních a základních uměleckých škol, kteří hledají nové způsoby práce se třídou, chtějí rozvíjet své pedagogické dovednosti a zároveň posílit profesní jistotu i vztah k žákům.
Co vám seminář přinese?
- Porozumění základní definici a významu kázně v současném době
- Identifikaci největších výzev, které učitele trápí ve vztahu ke kázni ve třídě
- Získání nového pohledu, jak lze vnímat kázeň
- Seznámení s konkrétními nástroji a metodami
- Prevenci problémového chování
- Možnost reflektovat vlastní zkušenosti a sdílet je s kolegy
- Inspiraci k dalším krokům
Cílová skupina:
- ředitelé škol a školských zařízení
- speciální pedagogové
- asistenti pedagoga
- učitelé ZUŠ a SUŠ
- výchovní poradci
- vychovatelé školských zařízení
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitelé 2.stupně ZŠ
- učitel praktického vyučování
- učitelé gymnázií
- učitelé SOŠ a SOU
- učitelé speciálních škol
- učitel - metodik prevence
Program
- Kontext a cíle semináře, definice kázně
- Kázeň jako výzva – co učitele nejvíce trápí
- Kázeň jako příležitost – změna přístupu
- Praktické nástroje a metody pro práci s kázní
- Prevence problémového chování a péče o klima třídy
- Reflexe, shrnutí a další kroky
- Diskuze
