Mikrointervence pro žáky s poruchami pozornosti

Časová dotace: 8 hodin

Ne každý učitel má speciálně pedagogické vzdělání – ale každý učitel se s poruchou pozornosti ve třídě dříve či později setká. Seminář "Mikrointervence pro žáky s poruchami pozornosti" nabízí konkrétní, okamžitě aplikovatelné strategie pro práci s žáky s ADHD, ADD či jinými formami oslabené koncentrace. Bez složité teorie a diagnóz je obsah zaměřen na drobné úpravy prostředí, komunikace a vedení hodiny, které podpoří pozornost a sníží rušivé projevy. Účastníci získají tipy na tzv. "tiché zásahy" – nenápadné metody, které fungují bez toho, aby narušily rytmus výuky nebo stigmatizovaly žáka. Seminář je vhodný i pro pedagogy, kteří dosud nemají speciálně pedagogické vzdělání, ale chtějí efektivně a s respektem pracovat s rozmanitostí potřeb ve třídě.

Co vám seminář přinese

  • Naučíte se identifikovat běžné projevy poruch pozornosti ve třídě a rozlišit je od nevhodného chování.
  • Seznámíte se s konkrétními mikrointervencemi, které můžete ihned zařadit do své výuky.
  • Osvojíte si strategie pro strukturování hodiny, které udrží dynamiku i pozornost.
  • Vyzkoušíte si práci s vizuálními podněty, časovači, pohybem a individuálním tempem.
  • Odnesete si sadu doporučení pro komunikaci s rodiči a asistenty pedagoga ve vztahu k žákům s poruchou pozornosti.

Komu seminář doporučujeme?

Seminář je určen především pedagogům 1. a 2. stupně základních škol, speciálních škol i středních škol, kteří se ve své praxi setkávají s žáky s poruchami pozornosti (např. ADHD, ADD), oslabenou koncentrací nebo výraznou potřebou struktury. Doporučen je také začínajícím učitelům, asistentům pedagoga, výchovným poradcům a dalším pracovníkům, kteří hledají praktické způsoby, jak zlepšit organizaci výuky, snížit rušivé projevy ve třídě a vytvořit podpůrné prostředí bez nutnosti formální diagnostiky.

Program

  • Co nejvíc vyčerpává v práci s nepozornými žáky?

  • Poruchy pozornosti ve školní praxi
  • Mikrointervence s konkrétními příklady
  • Práce s asistenty a rodiči, hranice spolupráce
  • Sdílení osvědčených typů
  • Hledání možných mikrozásahů
  • Tvorba osobní sady zásahů
  • Reflexe a diskuze