Učitel v emočně náročném prostředí
Časová dotace: 8 hodin
"Emoce nejsou slabost. Jsou kompas, který vám pomůže nezabloudit ve školní džungli."

Profese učitele je spojena nejen s náročnými pedagogickými požadavky, ale i s emočními výzvami, které mohou vyústit ve stres, syndrom vyhoření nebo úzkostné stavy. Tento odborně zaměřený seminář se soustředí na rozvoj emoční kompetence jako klíčového nástroje pro prevenci psychického vyčerpání a budování zdravého školního klimatu. Účastníci semináře se seznámí s typologií agrese a násilí ve školním prostředí, s dopady těchto jevů na psychiku pedagoga a s možnostmi obrany. V praktické části budou představeny komunikační techniky i případové studie. Důraz bude kladen na posilování profesní odolnosti, budování respektujících vztahů s žáky a kolegy a využití nástrojů pro obnovu psychické rovnováhy.
Co vám seminář přinese?
- Zvýšení emoční kompetence
- Praktické strategie, jak zvládat stresové situace
- Rozvoj komunikačních dovedností v náročných situacích
- Schopnost rozpoznat a reagovat na rizikové chování
- Posílení profesní odolnosti (resilience)
- Nástroje pro vytváření bezpečných vztahů s žáky i kolegy
- Seznámení s legislativou a právy učitele
- Inspiraci pro další profesní rozvoj
Komu seminář doporučujeme?
Seminář je určen všem pedagogickým pracovníkům škol, kteří chtějí efektivněji pracovat se svými emocemi, zvládat zátěžové situace a přispívat k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.
Cílová skupina:
- ředitelé škol a školských zařízení
- speciální pedagogové
- asistenti pedagoga
- učitelé ZUŠ a SUŠ
- výchovní poradci
- vychovatelé školských zařízení
- učitelé 1.stupně ZŠ
- učitelé 2.stupně ZŠ
- učitel praktického vyučování
- učitelé gymnázií
- učitelé SOŠ a SOU
- učitelé speciálních škol
- učitel - metodik prevence
Program
- Emoční inteligence učitele
- Psychohygiena v praxi
- Emoční seberegulace
- Dopad agrese a násilí na psychiku pedagoga
- Modely kolegiální pomoci, komunikace mezi pedagogy
- Práva učitele v náročných situacích
- Budování profesní resilience
- Modelové situace, zkušenosti z praxe
- Diskuze