Cílem semináře je seznámit účastníky s vhodnými formami komunikace a agresivními a manipulativními rodiči. Poskytne pedagogickým pracovníkům návod na přípravu individuálních schůzek. Prohloubí jejich informovanost o úspěšné argumentaci, o zásadách komunikace. Poskytne přehled a návod k využití vhodných asertivních technik pro individuální setkání s...
Agresivní a manipulativní rodiče
Cílem semináře je seznámit účastníky s vhodnými formami práce s žáky s dyspraxií na základních a středních školách. Za tímto účelem poskytne účastníkům jak teoretická východiska, tak i praktická metodická doporučení pro práci s těmito jedinci. Prohloubí informovanost pedagogických pracovníků o vývojových poruchách učení, poskytne návod k řešení...
Cílem semináře je přiblížit zdroje problémového chování žáků s důrazem na možnosti jeho předcházení a zvládání. Na konkrétních příkladech získají pedagogové nové poznatky o možnostech výchovného vedení těchto jedinců. Budou se umět orientovat v jejich projevech, seznámí se s možnostmi práce v podmínkách škol běžného typu. Prostřednictvím tohoto...
Pedagogičtí pracovníci seznámí s teorií asertivity, s asertivními právy a povinnostmi. Na konkrétních příkladech z pedagogické praxe budou prezentovány možnosti obrany proti manipulativnímu a agresivnímu chování žáků a rodičů. Účastníci semináře si na modelových příkladech vyzkoušejí odmítnutí požadavku a prosazení vlastního názoru.
Hlavním vzdělávacím cílem je seznámit pedagogické pracovníky s možností řešení konfliktních situací ve školním kolektivu. Prostřednictvím semináře se naučí rozlišit faktory, které ovlivňují efektivitu konverzace, s jejími fázemi a vlastnostmi. Obdržíte rady, jak rozpoznat spouštěče konfliktu. Poznají negativní i pozitivní efekty konfliktu. V...
Nedílnou součástí pedagogické profese je kvalitní znalost vhodných forem komunikace, která je zvláště potřebná při řešení výchovných problémů či konfliktních situací, a to jak s žáky, tak s jejich rodiči. Seminář poskytne návod na přípravu individuálních schůzek, prohloubí informovanost pedagogických pracovníků o úspěšné argumentaci, poskytne...
Po absolvování semináře budou učitelé schopni ve větší míře využívat nástroje vizuální podpory učení, zvláště pak mentální mapování. Budou schopni naučit tento princip žáky tak, aby se vlastní vyučovací proces stal pro žáka přitažlivějším a usnadnil mu lepší zapamatování nového učiva. Znalost mentálního mapování zefektivní práci učitele nejen ve...
Seminář "Metodické přístupy k žákům se specifickými poruchami učení a chování " zahrnuje nejen teoretická východiska, ale i metodické pokyny k práci s žáky se specifickými poruchami učení a chování v prostředí tzv. běžných škol. Seminář seznámí pedagogy s možnostmi pedagogické diagnostiky, se speciálními didaktickými pomůckami aj. Jeho nedílnou...
Cílem našeho semináře je přiblížit práci se zrakově postiženými žáky/studenty v podmínkách běžných škol a vytvořit tak širší pohled na možnosti edukace těchto jedinců. Pro efektivní výuku těchto žáků je vhodná znalost jejich psychologických zvláštností. Jsou prezentovány nejen v teoretické rovině, ale i prostřednictvím kazuistik a osobních...
Seminář je určen všem pedagogickým pracovníkům běžných základních a středních škol. Jeho cílem je přiblížit problematiku žáků s narušenou komunikační schopností s důrazem na možnosti jejich vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Seminář seznámí pedagogy nejen s vybranými druhy poruch, s nimiž se v rámci inkluzivního vzdělávání...